Benvolgut/da professional de l’Educació de Girona i Xauen,

L’Associació ECCIT volem continuar amb la novena edició de l’Intercanvi de professionals del món educatiu i social de Girona i Xauen

Malgrat les dificultats d’aquest intercanvi en temps del COVID 19, hem volgut posar a tota la nostra gent a treballar pel projecte sabent que no podem renunciar a les necessitats existents. L’Intercanvi ha estat i continua sent una eina important pels educadors i docents d’ambdues ciutats per obrir ponts de col·laboració i establir dinàmiques de formació i d’intercanvi de bones experiències educatives i socials, i actualment s’hi afegeix l’objectiu de donar respostes compartides en aquest nou context.

La següent Jornada virtual d’aquest novè intercanvi serà aquest proper dilluns, 30 de novembre a les 18’30h (19’30h marroquines). Us animem a participar-hi inscrivint-vos a través del següent breu formulari:

Les places són limitades.

Comptarem amb la participació de diferents i diferentes ponents d’ambdues ciutats que ens exposaran experiències de diferents sectors i des de mirades diverses:

Xauen:

Khadija BenMousa, dinamitzadora cultural Xauní, i Zougari Mohamed, professor de llengua espanyola a l’Institut Cervantes, presenten el treball socioeducatiu del grup “TrotaCuentos” on treballen per una trobada alternativa en temps de COVID.

Bilal Khairoun, president de l’Associació Ajial i dinamitzador i formador de nens i joves, ens presenta el projecte de sensibilització amb nens i joves als carrers i escoles de Xauen.

Touhami Filali, director de l’escola Soulayman Hawat i membre de l’Associació ECCIT Marroc, ens presenta l’experiència de l’equip directiu en les diferents gestions socioeducatives en un barri de la medina de Xauen colpejat per la pandèmia i la crisi econòmica.

Girona:

Isa Pons, professora de física i química a l’Institut INS Narcís Xifra de Girona i assessora de projectes de la Unió Europea, ens explica la seva experiència en la gestió dels programes Europeus amb els joves en temps de COVID.

Judit Donat, educadora social d’un centre d’acollida de Girona  i voluntària de l’Associació ECCIT, ens explica la seva experiència sobre l’acompanyament educatiu de menors durant la situació de pandèmia.

Jordi Parés, chef de cuina i professor de l’Escola d’Hostaleria de Turisme de Girona, ens explica la seva tasca de tutoria amb els joves de l’escola en aquests temps de complexitat sobrevinguda.

Aquesta iniciativa de l’Associació ECCIT es durà a terme gràcies a l’alta implicació de professionals i centres de l’àmbit educatiu i social de les ciutats de Girona i Xauen i amb la col·laboració de la Coordinadora d’ONG Solidàries de Girona, la Federació d’Educació de CCOO a comarques gironines, l’Ajuntament de Girona, la Diputació de Girona, el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, l’Associació Ajial de Xauen,  l’Ajuntament de Chefchaouen, el Consell Provincial de Xauen i de la contrapart Associació ECCIT Morocco, entre d’altres.

Més informació: associacioeccit@gmail.com